Dag 4, Via Gladiola - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu Dag 4, Via Gladiola - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Therese Verschuuren - WaarBenJij.nu

Dag 4, Via Gladiola

Door: Therese

Blijf op de hoogte en volg Therese

22 Juli 2016 | Nederland, Nijmegen

Vanmorgen was er een beetje motregen toen we opstonden maar eenmaal op de Wedren had Gerard een echte regenbui. Rita en ik hielden het nog droog de eerste 6 km maar toen begon het te onweren met bliksem en harde regen. Iedereen vloog alle kanten op om ergens te schuilen. Wij konden onder een balkon staan. We hebben er bijna een half uur gestaan, daarna sokken gekocht.
Rond 12 uur kwam er weer zo'n bui. Gerard heeft deze op de dijk gehad en die mensen konden nergens heen. Gerard vond het angstaanjagend.
Wij gingen schuilen in een fietsenhok van een bejaardenflat.
Na deze bui geen regen meer en langzaamaan kwam het zonnetje erbij en werd het zelfs 26 graden.
Na de dijk waren wij redelijk snel in Malden. We hebben ergens een soepje gegeten. Gerard dacht ondat wij zoveel oponthoud hadden gehad dat hij zich wel op tijd bij ons kon aansluiten en heeft hard doorgelopen en nauwelijks gerust.
Op de Via Gladiola heb ik een oud collegaatje van het AMC nog ontmoet, Marian Bijvank, en kreeg een gladiool van haar. Ze zou nog naar Gerard uitkijken maar ze hebben elkaar jammer genoeg niet gezien. Negen jaar geleden, onze eerste loop, stond zij aan de kant met een chocolade medaille. Echt lief.
De familie van Rita stond een stukje verder.
De koning hebben we niet gezien; die was al weg. We kwamen 5 over half 4 binnen. Gerard was om 4 uur binnen. Die heeft zich echt uit de naad gelopen en was helemaal kapot. We hebben onder de bomen een zitplaats gevonden en wachtten daar op Tasha en Warno. Wat een verrassing dat Peggy, Brandy en Jeffrey er ook bij waren. Peggy en Brandy hadden gezegd dat ze geen vrij konden krijgen.
Gezellig met z'n allen bij de Dromaai gegeten.
We hebben nog uitgekeken naar Hanny en Kim maar ja, dat is haast niet te doen in die mensenmassa.
Jammer, we hadden jullie graag even gezien.
Na het eten zijn de jongelui gaan feesten en wij naar huis.
Gerard vond het de zwaarste vierdaagse die we gelooen hadden, maar we hadden veel te weinig getraind door onstandigheden.
Gevolg.......heel erg moe en blaren.

Iedereen bedankt voor alle appjes, smsjes en de reacties op de site.

• 23 Juli 2016 - 07:56

Tonny En Maria:

Netjes gedaan hoor!

• 23 Juli 2016 - 09:27

Lineke :

Goed gedaan ik ben trots op jullie! Je kunt nu zeggen . O ja die honderdste Vierdaagse ik was erbij

• 23 Juli 2016 - 13:27

Kees:

Heee Therese en Gerard, fantastich hoor dat jullie de honderdste hebben uitgelopen. Heel erg gefeliciteerd en op naar nummer 101, groetjes
    Kees

• 24 Juli 2016 - 06:44

Barbara:

Geweldig gedaan,respect

• 08 Augustus 2016 - 10:14

Margot:

Wat leuk om zo mee te lezen. Ik was zelf op vakantie, maar heb de verslagen later gelezen.
    Knappe prestatie hebben jullie weer geleverd!